Nuffnang ads

Friday, April 17, 2015

Katak oh Katak

Dapat esaimen tulis cerita pasal katak la pulak..pikir punya pikir pengalaman dengan katak memang takda.. yang ada cuma main longkang depan rumah tangkap berudu je masa kecik2 dulu.. then susun dia reramai kt tepi longkang masa tetengah panas. -.-' time tu tak terpikir langsung berudu tu akan mati kan. ish ish ish
Mesti ada yang tak pernah tahu katak tu apakebenda kan???.. haa nindiaaa...:P

mengenai katak
SUMBER : GOOGLE


KATAK adalah amfibia tidak berekor dengan badan yang pendek, kulit licin, lembap, dan kaki belakang yang panjang untuk melompat.

APA ITU AMFIBIA??
★Haiwan berdarah sejuk.
★Hidup di atas tanah atau di dalam air (kira dua alam laa ni.. tapi bukan pond*n k..)
★Bernafas dengan insang ketika kecil (berudu) dan dengan paru-paru ketika dewasa.


Ok kat bawah ni macam mana nak sebut KATAK dari beberapa bahasa yang berlainan..

French  - Grenouille
Dutch   - Kikker
Filipino - Palaka
Mongolian & Georgian - Frog
Latin & Itali - Rana                            
Japan - Kaeru

Habis dah cerita pasal katak. Daa~


Idiom of  the day,
                "If a Toady Frog Had Wings, He Wouldn't Bump His Ass"
                           (Adalah sia-sia inginkan sesuatu yang mustahil)

6 Orang komen:

Jue said...

Ooooo ada pepatah katak rupenye...

3A3S said...

Macam pernah ku pijak katak ni... eeee sejuk.....

dinda.teJa said...

ko x pernah bedah katak ke deq??

Ima said...

adooo

Ima said...

katak ni mmg selalu kena pijak. hahahaha

Ima said...

tak pernah.. tikus pernah laa..

Post a Comment

Nuffnang ads

Below

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...